Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 11.

Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; O'Gorman Tuura, Ruth; von Aster, Michael (2018). Neurostructural correlate of math anxiety in the brain of children. Translational Psychiatry, 8:273.

Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; O'Gorman Tuura, Ruth (2018). Development of a Possible General Magnitude System for Number and Space. Frontiers in Psychology, 9:2221.

McCaskey, Ursina; Kühne, Yvonne (2018). IQ unterschätzt? Eine Interventionsstudie bei Kindern mit Rechenstörung. Lernen und Lernstörungen, 7(3):187.

Kühne, Yvonne; McCaskey, Ursina (2018). Wie wichtig ist die Zahlenraumvorstellung für das Rechnenlernen? Lernen und Lernstörungen, 7(2):119.

McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; Maurer, Urs; Martin, Ernst; O'Gorman Tuura, Ruth; Kucian, Karin (2018). Longitudinal Brain Development of Numerical Skills in Typically Developing Children and Children with Developmental Dyscalculia. Frontiers in Human Neuroscience, 11:629.

McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; O'Gorman Tuura, Ruth; Kucian, Karin (2017). Adolescents with developmental dyscalculia do not have a generalized magnitude deficit - processing of discrete and continuous magnitudes. Frontiers in Human Neuroscience, 11:online.

Kohn, Juliane; Rauscher, Larissa; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 1: Domänen-spezifische Veränderungen. Lernen und Lernstörungen, 6(2):51-63.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Wyschkon, Anne; Moraske, Svenja; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 2: Veränderung psychosozialer Merkmale. Lernen und Lernstörungen, 6(2):75-86.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Mayer, Verena; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2016). Evaluation of a Computer-Based Training Program for Enhancing Arithmetic Skills and Spatial Number Representation in Primary School Children. Frontiers in Psychology, 7:913.

McCaskey, Ursina. Development of magnitude and number representation and its relation to space in typically developing children and children with developmental dyscalculia. 2016, University of Zurich, Faculty of Arts.

Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Wuithschick, Elisabeth; Mayer, Verena; Rauscher, Larissa; McCaskey, Ursina; Käser, Tanja; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Quandte, Sabine; Esser, Günter; von Aster, Michael (2015). Rechenleistung und Fingergnosie: Besteht ein Zusammenhang? : Eine Studie bei Grundschulkindern mit und ohne Rechenschwäche. Lernen und Lernstörungen, 4(3):209-223.

This list was generated on Wed Jul 24 02:08:20 2019 CEST.