Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 12.

Lischka, Juliane A; Kienzler, Stephanie; Mellmann, Ulrike (2014). Can consumption predict advertising expenditures? The advertising-consumption relation before and after the dot-com crisis in Germany. Advertising & Society Review, 15(3):online.

Lischka, Juliane A; Kienzler, Stephanie; Mellmann, Ulrike (2014). Sales drive advertising expenditures: Evidence for consumer packaged and durable goods in Germany. International Journal of Marketing Studies, 6(1):31-44.

Mellmann, Ulrike (2012). Der Zusammenhang von Gesamtwirtschaft, Werbeverhalten und Werbeeinnahmen: Zur Weiterentwicklung makroökonomischer und medienökonomischer Forschungsansätze. In: Haas, Hannes; Lobinger, Katharina. Qualitäten der Werbung - Qualitäten der Werbeforschung. Köln: Halem, 150-172.

Siegert, Gabriele; Russi, Loris; von Rimscha, M Bjørn; Mellmann, Ulrike (2012). Prinzipal-Agent-Probleme in der regulierungsrelevanten Forschung. In: Fengler, Susanne; Eberwein, Tobias; Jorch, Julia. Theoretisch praktisch!? Anwendungsoptionen und gesellschaftliche Relevanz der Kommunikations- und Medienforschung. Konstanz: UVK, 59-73.

Mellmann, Ulrike. Werbeträgereigenschaften als Basis der Werbefinanzierung verschiedener Medien. Analyse des branchenspezifischen Werbeverhaltens in Deutschland von 1991 bis 2010. 2012, University of Zurich, Faculty of Arts.

Siegert, Gabriele; Mellmann, Ulrike; Kienzler, Stephanie; Lischka, Juliane A (2012). Wirtschaftskrise - Werbewirtschaftskrise - Medienkrise? Konjunkturell und strukturell bedingte Veränderungen der Werbung und ihre Folgen für die Medien. In: Meier, Werner; Bonfadelli, Heinz; Trappel, Josef. Gehen in den Leuchttürmen die Lichter aus? : was aus den Schweizer Leitmedien wird. Zürich: Lit, 161-188.

Siegert, Gabriele; Mellmann, Ulrike; Russi, Loris (2010). Comparing advertising markets. Case studies of eight countries. Working Paper 07, University of Zurich.

Thomas, N (2009). Internationale Werbeforschung: Ein Überblick. In: Mellmann, Ulrike; Thomas, N; Siegert, Gabriele. Werbung im internationalen Vergleich. Zustand und Entwicklung. München: Reinhard Fischer, 11-17.

Krebs, Isabelle; Böke, Birgit (2009). Russland. In: Siegert, Gabriele; Thomas, Nathan; Mellmann, Ulrike. Werbung im internationalen Vergleich - Zustand und Entwicklung. München: Reinhard Fischer, 144-160.

Krebs, Isabelle (2009). Schweiz. In: Siegert, Gabriele; Thomas, Nathan; Mellmann, Ulrike. Werbung im internationalen Vergleich - Zustand und Entwicklung. München: Reinhard Fischer, 179-195.

Siegert, Gabriele; Thomas, Nathan; Mellmann, Ulrike (2009). The development of advertising: Difficulties of empirical measurement and implications for media. In: Albarran, Alan; Faustino, Paulo; Santos, Rogério. The media as a driver of the information society. Economics, management, policies and technologies. Online: Media XXI, CD ROM.

Krebs, Isabelle (2009). Österreich. In: Siegert, Gabriele; Thomas, Nathan; Mellmann, Ulrike. Werbung im internationalen Vergleich - Zustand und Entwicklung. München: Reinhard Fischer, 125-141.

This list was generated on Mon Nov 12 23:06:46 2018 CET.