Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 25.

Schäfer, Mike S; Metag, Julia; Feustle, J; Herzog, L (2018). Selling science 2.0: What scientific projects receive crowdfunding online? Public Understanding of Science, 27(5):496-514.

Rauchfleisch, Adrian; Artho, Xenia; Metag, Julia; Post, Senja; Schäfer, Mike S (2017). How journalists verify online sources during terrorist crises. Analyzing Twitter communication during the Brussels attacks. Social Media and Society, 3(3):online.

Metag, Julia; Füchslin, Tobias; Schäfer, Mike S. (2017). Global Warming’s Five Germanys. A Typology of Germans’ Views on Climate Change and their Patterns of Media Use and Information. Public Understanding of Science, 26(4):434-451.

Kovic, Marko; Rauchfleisch, Adrian; Metag, Julia; Caspar, Christian; Szenogrady, Julian (2017). Brute force effects of mass media presence and social media activity on electoral outcome. Journal of Information Technology & Politics, 14(4):348-371.

Metag, Julia; Schäfer, Mike S (2017). Hochschulen zwischen Social Media-Spezialisten und Online-Verweigerern. Eine Analyse der Online- und Social Media-Kommunikation promotionsberechtigter Hochschulen in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Studies in Communication - Media (SCM), 6(2):160-195.

Metag, Julia; Rauchfleisch, Adrian (2017). Journalist's use of political tweets: Functions for journalistic work and the role of perceived influences. Digital Journalism, 5(9):1155-1172.

Metag, Julia; Rauchfleisch, Adrian (2017). Journalists’ use of political tweets: Functions for journalistic work and the role of perceived influences. Digital Journalism, 5(9):1155-1172.

Metag, Julia (2017). Rezeption und Wirkung öffentlicher Wissenschaftskommunikation. In: Bonfadelli, Heinz; Fähnrich, B; Lüthje, C; Milde, J; Rhomberg, M; Schäfer, Mike S. Forschungsfeld Wissenschaftskommunikation. Wiesbaden: Springer, 251-274.

Metag, Julia; Rauchfleisch, Adrian (2016). Agenda-Building durch Twitter? Eine Analyse der Nutzung politischer Tweets durch Schweizer Journalistinnen und Journalisten. In: Henn, P; Friess, D. Politische Online-Kommunikation: Voraussetzungen und Folgen des strukturellen Wandels der politischen Kommunikation. Berlin: Deutsche Gesellschaft fuer Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V., 95-116.

Metag, Julia (2016). Content Analysis Methods for Assessing Climate Change Communication and Media Portrayals. In: Nisbet, M; Ho, S; Markowitz, E; O'Neill, S; Schäfer, Mike S; Thaker, J. Oxford Encyclopedia of Climate Change Communication. New York: Oxford University Press, online.

Metag, Julia; Schäfer, Mike; Kleinen-von Königslöw, Katharina (2016). Eisbär, Gletscher und Windräder - Die Wahrnehmung von Klimawandel-Bildern in Deutschland. In: Ruhrmann, Georg. Wissenschaftskommunikation zwischen Risiko und (Un-)Sicherheit. Köln: Herbert von Halem, 143-170.

Metag, Julia; Schäfer, Mike S; Barsuhn, T; Füchslin, Tobias; Kleinen- von Königslöw, Katharina (2016). Perceptions of Climate Change Imagery: Evoked Salience and Self-Efficacy in Germany, Switzerland and Austria. Science Communication, 38(2):197-227.

Metag, Julia (2016). Political communication and opinion formation in Germany: a comparative study of local and national issues. European Journal of Communication:185-203.

Rauchfleisch, Adrian; Metag, Julia (2016). The Special case of Switzerland: Swiss politicans on Twitter. New Media & Society, 18(10):2413-2431.

Metag, Julia (2015). Die Stimme des Volkes. Kommunikations- und Meinungsbildungsprozesse bei lokal- und bundespolitischen Entscheidungen. Medien & Kommunikationswissenschaft, 63(1):18-43.

Metag, Julia; Füchslin, Tobias; Schäfer, Mike S (2015). Global warming's five Germanys. A typology of Germans' view on climate change and their patterns of media use and information. Public Understanding of Science:1-18.

Metag, Julia (2015). Interpersonale Kommunikation in der Wissenschaftskommunikation. Bestandesaufnahme und Analyse am Beispiel energiepolitischer Massnahmen. In: Schäfer, Mike; Kristiansen, Silje; Bonfadelli, Heinz. Wissenschaftskommunikation im Wandel. Köln: Herbert von Halem Verlag, 315-341.

Rauchfleisch, Adrian; Metag, Julia. Politiker auf Twitter. Sag es kurz und prägnant. In: Neue Zürcher Zeitung, 2015, p.online.

Metag, Julia (2014). Lokale und nationale Öffentlichkeiten. http://de.ejo-online.eu/: Europäisches Journalismus-Observatorium (EJO).

Metag, Julia (2014). Politische Kommunikation in lokalen und nationalen Öffentlichkeiten. Ein Vergleich der Rezeptions- und Meinungsbildungsprozesse. Baden-Baden: Nomos.

Marcinkowski, Frank; Metag, Julia (2014). Why do candidates use online media in constituency campaigning? An application of the theory of planned behavior. Journal of Information Technology & Politics, 11(2):151-168.

Metag, Julia; Donk, A (2013). Fragmentierung städtischer Öffentlichkeit. Integration sozialgeografischer und kommunikationswissenschaftlicher Ansätze. In: Pfetsch, B; Greyer, J; Trebbe, J. Fragmentierung städtischer Öffentlichkeit. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft, 63-82.

Marcinkowski, Frank; Metag, Julia (2013). Lassen sich mit dem Internet Wählerstimmen gewinnen? Publizistik, 58(1):23-44.

Metag, Julia (2013). Lokal kompetenter? Einflüsse von Kommunikations- und Informationsverarbeitungsprozessen auf die Kompetenz bei lokal- und bundespolitischen Entscheidungen. Studies in Communication | Media (SCM), 2(3):335-362.

Marcinkowski, F; Metag, Julia; Wattenberg, C (2013). Online-Campaigning als Wahlkampfstrategie. In: Röttger, U; Gehrau, V; Preusse, J. Strategische Kommunikation : Umrisse und Perspektiven eines Forschungsfeldes. Wiesbaden: Springer, 173-199.

This list was generated on Wed Oct 17 16:54:16 2018 CEST.