Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 88.

Rössel, Jörg; Schenk, Patrick (2018). Researching the Transformation of Wine Discourse From 1947-2008 Using Quantitative Content Analysis. UK: SAGE Publishing.

Rössel, Jörg; Schenk, Patrick; Eppler, Dorothea (2018). The emergence of authentic products: The transformation of wine journalism in Germany, 1947–2008. Journal of Consumer Culture, 18(3):453-473.

Rössel, Jörg; Schenk, Patrick; Weingartner, Sebastian (2017). Cultural consumption. In: Scott, Robert A; Buchmann, Marlis C. Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences: An Interdisciplinary, Searchable, and Linkable Resource. Hoboken: Wiley-Blackwell Publishing, Inc., online.

Beckert, J; Rössel, Jörg; Schenk, Patrick (2017). Wine as a Cultural Product Symbolic Capital and Price Formation in the Wine Field. Sociological Perspectives, 60(1):206-222.

Weingartner, Sebastian; Rössel, Jörg (2017). Manifesta 11 public survey – Final report. Zürich: Foundation Manifesta 11.

Castells, Manuel (2017). Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft: Das Informationszeitalter. Wirtschaft. Gesellschaft. Kultur. Wiesbaden: Springer.

Rössel, Jörg; Schenk, Patrick (2017). How Political is Political Consumption? The Case of Activism for the Global South and Fair Trade. Social Problems:spx022.

Rössel, Jörg (2017). Labor Theory of Value. In: Turner, Brian S. Wiley-Blackwell Encyclopedia of Social Theory. London: Wiley Blackwell, 1-3.

Rössel, Jörg (2017). Ralf Dahrendorf. In: Turner, Brian S. Wiley-Blackwell Encyclopedia of Social Theory. London: Wiley Blackwell, 1-2.

Rössel, Jörg; Hoelscher, Michael (2017). Wer geht warum in die Oper? Sozialstruktur und Motive des Opernbesuchs. In: Reuband, Karl-Heinz. Oper, Publikum und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer, 241-258.

Rössel, Jörg; Weingartner, Sebastian (2016). Opportunities for Cultural Consumption: How is Cultural Participation in Switzerland Shaped by Regional Cultural Infrastructure? Rationality and Society, 28(4):363-385.

Rössel, Jörg (2016). Kapitalismus und Konsum. Determinanten und Relevanz des Konsumsverhaltens in Max Webers Wirtschaftssoziologie. In: Schwinn, Thomas; Albert, Gert. Alte Begriffe - Neue Probleme. Tübingen: Mohr Siebeck, 339-369.

Rössel, Jörg; Weingartner, Sebastian (2016). Rational Choice-Theorie in der Kultursoziologie. In: Moebius, Stephan; Nungesser, Frithjof; Scherke, Katharina. Handbuch Kultursoziologie. Band 2: Theorien – Methoden – Felder. Wiesbaden: Springer, 1-19.

Schenk, Patrick; Sunderer, G; Rössel, Jörg (2016). Sind Deutschschweizer altruistischer als Deutsche? Ein Vergleich des Konsums fair gehandelter Produkte in Deutschland und der Schweiz. Berliner Journal für Soziologie, 26(2):145-170.

Rössel, Jörg (2016). Theorie der modernen Gesellschaft oder theoretisch fundierte Makrosoziologie? Zeitschrift für Theoretische Soziologie, 5(1):41-51.

Rössel, Jörg; Pape, Simone (2016). Who has a wine-identity? Consumption practices between distinction and democratization. Journal of Consumer Culture, 16(2):614-632.

Rössel, Jörg; Pap, Ilona (2015). Die Publikationsleistungen der universitären Soziologieabteilungen in der Schweiz. Bulletin der Schweizerischen Gesellschaft für Soziologie, 147/148:9-15.

Rössel, Jörg; Schroedter, Julia H (2015). Cosmopolitan cultural consumption: Preferences and practices in an heterogenous, urban population in Switzerland. Poetics, 50:80-95.

Rössel, Jörg (2015). Education and Consumption. In: Cook, Daniel; Ryan, J Michael. The Wiley Blackwell Encyclopedia of Consumption and Consumer Studies. New York: Wiley Blackwell, 1-3.

Empirische Kultursoziologie Festschrift für Jürgen Gerhards zum 60. Geburtstag. Edited by: Rössel, Jörg; Roose, Jochen (2015). Wiesbaden: Springer.

Schroedter, Julia H; Rössel, Jörg; Datler, Georg (2015). European Identity in Switzerland: The Role of Intermarriage, Transnational Social Relations and Experiences. Annals of the American Academy of Political and Social Science, 662(1):148-168.

Rössel, Jörg; Schenk, Patrick; Eppler, Dorothea (2015). Feldspezifische Öffentlichkeiten. Die Transformation der Weinberichterstattung in Deutschland 1947 - 2008. In: Rössel, Jörg; Roose, Jochen. Empirische Kultursoziologie : Festschrift für Jürgen Gerhards zum 60. Geburtstag. Wiesbaden: Springer, 353-378.

Rössel, Jörg (2015). Klassengespräche. Gruppendiskussionen über Filme aus der Perspektive der Theorie der Interaktionsrituale. In: Gugutzer, Robert; Staack, Michael. Körper und Ritual: Sozial- und kulturwissenschaftliche Zugänge und Analysen. Wiesbaden: Springer, 171-190.

Schäfer, Mike; Rauchfleisch, Adrian (2015). Neue Öffentlichkeiten in autoritären Gesellschaften? Entwicklung einer Typologie am Beispiel chinesischer Social Media. In: Rössel, Jörg; Jochen, Roose. Empirische Kultursoziologie : Festschrift für Jürgen Gerhards zum 60. Geburtstag. Wiesbaden: Springer Verlag, 323-352.

Rössel, Jörg; Weingartner, Sebastian (2015). Nothing but the cuckoo clock? Determinants of public funding of culture in Switzerland, 1977–2010. Poetics, 49:43-59.

Rössel, Jörg (2014). Der Kunstmarkt: Die Perspektive der Kunstsoziologie. In: Hausmann, Andrea. Handbuch Kunstmarkt: Akteure, Management und Vermittlung. Bielefeld: transcript, 57-74.

Ayass, Ruth; Hinz, Thomas; Maiwald, Kai-Olaf; Rössel, Jörg; Schneider, Wolfgang Ludwig; Wobbe, Theresa (2014). Editorial 2014. Zeitschrift für Soziologie, 43(1):2-4.

Schroedter, Julia H; Rössel, Jörg (2014). Europeanisation without the European Union? The case of bi-national marriages in Switzerland. Population, Space and Place, 20(2):139-156.

Rössel, Jörg; Weingartner, Sebastian (2014). Handlungsrestriktionen als Determinanten des Kulturkonsums. In: Löw, Martina. Vielfalt und Zusammenhalt: Verhandlungen des 36. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bochum und Dortmund 2012. Frankfurt: Campus Verlag, n/a.

Rössel, Jörg (2014). Position. In: Burzan, Nicole; Endruweit, Günter; Trommsdorf, Nicole. Wörterbuch der Soziologie. Konstanz: UVK, 360-361.

Rössel, Jörg (2014). Prestige. In: Burzan, Nicole; Endruweit, Günter; Trommsdorf, Gisela. Wörterbuch der Soziologie. Konstanz: UVK, 364-366.

Rössel, Jörg (2014). Ressourcen und Lebensstile. Bulletin der Schweizerischen Akademie der Geistes- und Sozialwissenschaften (SAGW), (4):33-34.

Rössel, Jörg (2014). Status. In: Burzan, Nicole; Endruweit, Günter; Trommsdorf, Gisela. Wörterbuch der Soziologie. Konstanz: UVK, 517-518.

Beckert, Jens; Rössel, Jörg; Schenk, Patrick (2014). Wine as a cultural product symbolic capital and price formation in the wine field. MPIfG Discussion Paper 14/2, University of Zurich.

Rössel, Jörg; Just, Daniel (2014). Zentrale Entwicklungstendenzen sozialer Milieus in Deutschland. Eine netzwerkanalytische Perspektive. Zeitschrift für Theoretische Soziologie, S1:205-220.

Rössel, Jörg (2013). Randall Collins. Interaction Ritual Chains. In: Oesterdiekhoff, Georg. Lexikon der soziologischen Werke. Wiesbaden: Springer VS, 139-140.

Rössel, Jörg; Schroedter, Julia H (2013). Der Erwerb linguistischen Kapitals: Transnationales und Schweiz-spezifisches linguistisches Kapital im Vergleich1. In: Gerhards, Jürgen; Hans, Silke; Carlson, Sören. Globalisierung, Bildung und grenzüberschreitende Mobilität, Sozialstrukturanalyse. Wiesbaden: Springer VS, 153-183.

Rössel, Jörg (2013). Rezension : Walther Müller-Jentsch, 2012: Die Kunst in der Gesellschaft. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 65(2):385-387.

Rössel, Jörg (2013). Conflict Theory. Oxford: Oxford University Press.

Ayass, Ruth; Hinz, Thomas; Rössel, Jörg; Schneider, Wolfgang Ludwig; Vollmer, Hendrik (2013). Editorial 2013. Zeitschrift für Soziologie, 42(1):2-6.

Rössel, Jörg; Beckert, J (2013). Quality Classifications in Competition: Price Formation in the German Wine Market. In: Beckert, J; Musselin, C. Constructing Quality : The Classification of Goods in Markets. Oxford: Oxford University Press, 288-315.

Beckert, J; Rössel, Jörg (2013). The Price of Art. Uncertainty and Reputation in the Art Field. European Societies, 15(2):178-195.

Rössel, Jörg (2012). Methodological Nationalism. In: Anheier, Helmut; Juergensmeyer, Mark; Faessel, Victor. Encyclopedia of Global Studies. Thousand Oaks, CA: Sage, 1152-1155.

Rössel, Jörg (2012). Auf dem Weg zu einer mikrofundierten Konflikttheorie. In: Rössel, J. Konflikttheorie. Ausgewählte Schriften. Wiesbaden: VS, 7-32.

Pape, S; Rössel, Jörg; Solga, H (2012). Do we see class membership and how? Poetics, 40(4):317-336.

Ayass, Ruth; Bora, Alfons; Hinz, Thomas; Rössel, Jörg; Schneider, Wolfgang Ludwig (2012). Editorial 2012. Zeitschrift für Soziologie, 41(1):2-4.

Rössel, Jörg (2012). Gibt es in der Schweiz soziale Schichten? Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 38(1):99-124.

Schenk, Patrick; Rössel, Jörg (2012). Identität und Qualität im Weinfeld. In: Bernhard, Stefan; Schmidt-Wellenburg, Christian. Feldanalyse als Forschungsprogramm 2: Gegenstandsbezogene Theoriebildung. Wiesbaden: VS, 83-108.

Rössel, Jörg (2012). Lebensstile und Konsum. Bulletin der Schweizerischen Akademie der Geistes- und Sozialwissenschaften (SAGW), (4):42-43.

Rössel, Jörg; Hölscher, M (2012). Lebensstile und Wohnstandortwahl. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 64(2):303-327.

Rössel, Jörg (2012). Modernization. In: Anheier, Helmut; Juergensmeyer, Mark; Faessel, Victor. Encyclopedia of Global Studies. Thousand Oaks, CA: Sage, 1178-1183.

Sunderer, Georg; Rössel, Jörg (2012). Morality or economic interest? The impact of moral motives and economic factors on the purchase of fair trade groceries. International Journal of Consumer Studies, 36(2):244-250.

Rössel, Jörg; Beckert, J (2012). Quality classifications in competition price formation in the German wine market. MPIfG Discussion Paper 12/3, University of Zurich.

Rössel, Jörg (2012). Sozialstruktur. In: Mau, Steffen; Schöneck, Nadine. Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands. Wiesbaden: VS, 830-843.

Rössel, Jörg (2011). Cultural capital and the variety of modes of cultural consumption in the opera audience. Sociological Quarterly, 52(1):83-103.

Rössel, Jörg (2011). Differenzierung und strukturierte soziale Ungleichheit - gleichrangige Strukturprinzipien von Industriegesellschaften. In: Schwinn, T; Kroneberg, C; Greve, J. Soziale Differenzierung. Handlungstheoretische Zugänge in der Diskussion. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 377-398.

Otte, G; Rössel, Jörg (2011). Lebensstile in der Soziologie. In: Rössel, J; Otte, G. Lebensstilforschung. Wiesbaden: VS - Verlag für Sozialwissenschaften, 7 -34.

Rössel, Jörg (2011). Soziologische Theorien in der Lebensstilforschung. In: Rössel, J; Otte, G. Lebensstilforschung. Wiesbaden: VS - Verlag für Sozialwissenschaften, 35 -61.

Rössel, Jörg (2011). Spenden aus soziologischer Perspektive. BBE Newsletter, (12):online.

Rössel, Jörg; Otte, G (2010). Culture. In: German Data Forum. Building on Progress. Expanding the Infrastructure for the Social, Economic and Behavioral Sciences. Opladen / Farmington Hill: Budrich Unipress, 1153-1172.

Rössel, Jörg (2010). Umzug/Tapetenwechsel. Die sesshafte Moderne. Der Blaue Reiter, 29:90-91.

Rössel, Jörg (2010). Rezension von: "Mobile Living Across Europe" hrsg. von Norbert F. Schneider und Gerardo Meil. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 62(2):353-355.

Rössel, Jörg (2010). Ethnische Ungleichheit. Diskriminierung in der Einwanderergesellschaft oder Reproduktion der geschichteten Sozialstruktur? Gesellschaft. Wirtschaft. Politik - GWP, 59(4):462-475.

Rössel, Jörg (2010). Kapitalismus und Konsum. Determinanten und Relevanz des Konsumverhaltens in Max Webers Wirtschaftssoziologie. In: Maurer, A. Wirtschaftssoziologie nach Max Weber. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 142-167.

Rössel, Jörg (2010). Rezension: Robin Archer "Why Is There No Labor Party in the United States?". Politische Vierteljahresschrift, 51(4):766-768.

Rössel, Jörg (2010). Soziologie. In: Engelen, E-M; Fleischhack, C; Galizia, G; Landfester, K. Heureka. Evidenzkriterien in den Wissenschaften. Berlin: Springer / Spektrum akademischer Verlag, 237-256.

Rössel, Jörg (2010). Spenden und prosoziales Handeln: Eine Einschätzung aus soziologischer Perspektive. In: Adloff, F; Priller, E; von Strachwitz Graf, R. Prosoziales Verhalten. Spenden in interdisziplinärer Perspektive. Stuttgart: Lucius und Lucius, 213-224.

Rössel, Jörg; Pape, S (2010). Was ist ein typischer Arbeiter? Stereotype über soziale Schichten. Gruppendynamik und Organisationsberatung, 41(1):57-71.

Rössel, Jörg; Pape, S (2009). Die soziale Strukturierung von Konsumidentitäten: Eine empirische Studie am Beispiel des Weinkonsums. In: Die Ökonomie des Konsums - der Konsum in der Ökonomie, Berlin, 6 November 2009 - 7 November 2009.

Rössel, Jörg; Pape, S (2009). Lebensstile und Konsum. In: Beckert, J; Deutschmann, C. Wirtschaftssoziologie. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 344-365.

Rössel, Jörg (2009). Sozialstrukturanalyse. Eine kompakte Einführung. Wiesbaden: VS Verlag.

Rössel, Jörg (2009). Einführung in die Sozialstrukturanalyse. Hagen: Fernuniversität Hagen.

Rössel, Jörg (2009). Individuelle Ressourcenausstattung und der Zugang zum Feld der Kunst. In: Windolf, P; Stichweh, R. Inklusion und Exklusion: Analysen zur Sozialstruktur und sozialen Ungleichheit. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 1-19.

Rössel, Jörg (2009). Kulturelles Kapital und Musikrezeption. Eine empirische Überprüfung von Bourdieus Theorie der Kunstwahrnehmung. Soziale Welt, 60(3):239-257.

Rössel, Jörg; Bromberger, K (2009). Strukturiert kulturelles Kapital auch den Konsum von Populärkultur? Zeitschrift für Soziologie, 38(6):494-513.

Rössel, Jörg; Otte, G (2008). Status quo and future challenges for the research infrastructure in the field of culture. In: Developing the reseach infrastructure for the social and behavioural sciences, Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, 11 October 2008 - 11 October 2008, 10-20.

Rössel, Jörg; Pape, S (2008). Lebensstile und Konsum. In: Tagung "Wirtschaftssoziologie": Sonderband der KZfSS, Max Planck Institut für Gesellschaftsforschung Köln, 29 September 2008 - 1 October 2008, 20-25.

Rössel, Jörg (2008). Social structure, cultural capital, and movie appreciation. In: Classification in the media and the arts: the impact of commercialization and globalization, Erasmus University Rotterdam, 18 June 2008 - 20 June 2008, 20-30.

Rössel, Jörg (2008). Conditions of the explanatory power of life styles. European Sociological Review (ESR), 24(2):231-241.

Rössel, Jörg (2008). Verlangt das Modell der Frameselektion eine stärkere Distanzierung von systemtheoretischen Konzepten? In: Arbeitstagung zum Modell, der Frameselektion, Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung, 13 March 2008 - 14 March 2008, 5-10.

Rössel, Jörg (2008). Vom rationalen Akteur zum "systemic dope". Eine Auseinandersetzung mit der Sozialtheorie von Hartmut Esser. Berliner Journal für Soziologie, 18(1):156-178.

Rössel, Jörg (2008). "Demokratisierung" der Kunst? Ja und Nein. In: Schimank, U; Schöneck, N. Gesellschaft begreifen: Einladung zur Soziologie. Frankfurt: Campus, 117-130.

Beckert, J; Rössel, Jörg (2008). Confused consumers? Art Value, 2(3):36-38.

Rössel, Jörg (2008). Die Konflikttheorie der Theorie der Interaktionsrituale. In: Bonacker, T. Sozialwissenschaftliche Konflikttheorien. Eine Einführung. 4. Auflage. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 427-446.

Pape, S; Rössel, Jörg; Solga, H (2008). Die visuelle Wahrnehmbarkeit sozialer Ungleichheit - Eine alternative Methode zur Untersuchung der Entkopplungsthese. Zeitschrift für Soziologie, 37(1):25-41.

Rössel, Jörg (2008). Radikale Mikrosoziologie versus soziologische Erklärung: Der Makro-Mikro-Makro Link in der Theorie rationalen Handelns und in der Theorie der Interaktionsrituale. In: Greve, J; Schnabel, A; Schützeichel, R. Das Mikro-Makro-Modell der soziologischen Erklärung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 285-310.

Rössel, Jörg (2008). Sammelrezension: Jonathan H. Turner und Jan E. Stets, 2005: The Sociology of Emotions. New York: Cambridge University Press; Jan E. Stets und Jonathan H. Turner, 2006: Handbook of the Sociology of Emotions. New York: Springer. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 60(1):194-197.

Rössel, Jörg (2008). Soziologie und Theory of Mind. Wie viel Fremdverstehen braucht die Soziologie? In: Schubotz, R. Other Minds. Die Gedanken und Gefühle Anderer. Paderborn: Mentis, 79-92.

This list was generated on Sun Sep 23 06:49:25 2018 CEST.