UZH-Logo

Maintenance Infos

Integration in der neuen Schuleingangsstufe - eine qualitative Fallstudie im Kanton Zürich


Wagner-Willi, M; Widmer-Wolf, P (2008). Integration in der neuen Schuleingangsstufe - eine qualitative Fallstudie im Kanton Zürich. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 14(10):13-20.

Abstract

Die vom Kanton Zürich dem Institut für Sonderpädagogik der Universität Zürich in Auftrag gegebene qualitative Studie INTEGRU untersucht die Integration von zehn Kindern mit besonderem Förderbedarf in die als Schulversuch laufende Grundstufe. Der Beitrag stellt die Sudie sowie erste Ergebnisse vor. Er diskutiert die mit der Jahrgangsmischung, der Einbindug der Schulischen Heilpädagogik und der therapeutischen Massnahmen in den Gesamtunterricht verbundenen Herausforderungen.

Die vom Kanton Zürich dem Institut für Sonderpädagogik der Universität Zürich in Auftrag gegebene qualitative Studie INTEGRU untersucht die Integration von zehn Kindern mit besonderem Förderbedarf in die als Schulversuch laufende Grundstufe. Der Beitrag stellt die Sudie sowie erste Ergebnisse vor. Er diskutiert die mit der Jahrgangsmischung, der Einbindug der Schulischen Heilpädagogik und der therapeutischen Massnahmen in den Gesamtunterricht verbundenen Herausforderungen.

Downloads

231 downloads since deposited on 27 Nov 2008
46 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:October 2008
Deposited On:27 Nov 2008 10:26
Last Modified:05 Apr 2016 12:34
Publisher:Schweizerisches Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik (SZH)
ISSN:1420-1607
Related URLs:http://www.csps-szh.ch/szhcsps/zeitschrift.html (Publisher)
Permanent URL: http://doi.org/10.5167/uzh-5435

Download

[img]
Preview
Filetype: PDF
Size: 1MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations