Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

"Opening up spaces for thought": Konstruktiver Dialog zwischen Geographie und Geographiedidaktik am Beispiel Kinder- und Jugendgeographien


Bauer, Itta; Keller, Marisol (2018). "Opening up spaces for thought": Konstruktiver Dialog zwischen Geographie und Geographiedidaktik am Beispiel Kinder- und Jugendgeographien. sciebo - die Campuscloud: OpenSpaces . Zeitschrift für Didaktiken der Geographie.

Abstract

In a seminar, the authors of this article (6 bachelor- and master students and their teacher) sought to connect the geographies of children and youth with new possibilities of thinking and writing about didactics in geography. This article is the result of our engagement with geography and cooperative writing. In a course seminar, we encountered individual and collective learning transcending conventional hierarchies of knowledge production at university level. In sum, we consider the seminar and its outcome a straightforward success.
Der Beitrag geht der Frage nach, wie fachliche Inhalte mit neuen Möglichkeiten eines kooperativen Schreibens und Denkens über Geographie/-didaktik verbunden werden können. In- haltlich stehen Kinder- und Jugendgeographien im Mittelpunkt. Die Bilanz zum kooperativen Schreibprozess fällt positiv aus: Die Autor*innen, 6 Bachelor- und Masterstudierende und ihre Dozentin, konnten nicht nur individuelle und gemeinsame Lernfortschritte erfahren, sondern auch neue Formen der Wissensproduktion ausloten.

Abstract

In a seminar, the authors of this article (6 bachelor- and master students and their teacher) sought to connect the geographies of children and youth with new possibilities of thinking and writing about didactics in geography. This article is the result of our engagement with geography and cooperative writing. In a course seminar, we encountered individual and collective learning transcending conventional hierarchies of knowledge production at university level. In sum, we consider the seminar and its outcome a straightforward success.
Der Beitrag geht der Frage nach, wie fachliche Inhalte mit neuen Möglichkeiten eines kooperativen Schreibens und Denkens über Geographie/-didaktik verbunden werden können. In- haltlich stehen Kinder- und Jugendgeographien im Mittelpunkt. Die Bilanz zum kooperativen Schreibprozess fällt positiv aus: Die Autor*innen, 6 Bachelor- und Masterstudierende und ihre Dozentin, konnten nicht nur individuelle und gemeinsame Lernfortschritte erfahren, sondern auch neue Formen der Wissensproduktion ausloten.

Statistics

Downloads

43 downloads since deposited on 03 Oct 2018
39 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Scientific Publication in Electronic Form
Communities & Collections:07 Faculty of Science > Institute of Geography
Dewey Decimal Classification:910 Geography & travel
Language:German
Date:2018
Deposited On:03 Oct 2018 15:20
Last Modified:24 Sep 2019 23:48
Publisher:OpenSpaces . Zeitschrift für Didaktiken der Geographie
OA Status:Green
Free access at:Official URL. An embargo period may apply.
Official URL:https://uni-duisburg-essen.sciebo.de/s/52uSPiMEUJPpzun

Download

Download PDF  '"Opening up spaces for thought": Konstruktiver Dialog zwischen Geographie und Geographiedidaktik am Beispiel Kinder- und Jugendgeographien'.
Preview
Content: Published Version
Language: German
Filetype: PDF
Size: 468kB